Respekt!

Idag har jag varit hos Emma efter jobbet! :D
Vi hoppade direkt in i hennes pool, och så hoppade vi runt och dummade oss xD
Det var jättekul!!
Asså, om jag berättar alla sjuka saker som vi gjorde,
så kommer det bara låta dumt
Man kan inte återberätta en sak!
Det blir liksom inte samma känsla....

Men nu tänkte jag faktiskt ta upp ämnet respekt.
Vad jag har fått lära mig så ser man olika på respekt.
Det finns de som tror att man kan få respekt hur som helst.
t.ex. Tobbe!

Han berättade för ett tag sedan att hans gamla tjej hade en dotter, som inte skötte sig.
Och hon ville inte lyssna på honom. Då hade han sagt: "Jag är inte din pappa, men jag är en vuxen. Och du SKA respektera mig"
När han sade det så tänkte jag att det stämde fullkomligt.
Nu har jag börjat tänka om.
För mig så är respekt inget man bara får.
Det är en sak som förtjänas.

Sedan finns det de som respekterar alla. Det är inte heller så bra,
eftersom alla inte respekterar en tillbaka.
Då kan man bli utsatt för en del hemska saker.

Sedan finns det de som inte respekterar någon.
Som Idioten (nämner helst inga namn).
Han går omkring och är respektlös mot allt och alla - förutom de han känner.
Det han började kalla mig var åsna.
Han kallar alla åsna.
Sedan behandlar han vissa bättre och vissa sämre.
Men egentligen har han ingen jävla respekt för någon.
Bara för sig själv.

Sedan har vi de som mig.
Jag har respekt för alla nya människor jag träffar.
Sedan låter jag de själva avgöra.
Kommer jag respektera dem eller inte?
Som med Idioten.
Jag träffade honom, tänkte inte mer på det.
Sedan började han kalla mig saker, göra irriterande saker.
Då sjönk min respekt för honom till grunden.
Så var det avgjort.

Respekt är en riktigt sjuk sak.
Och alla har en egen åsikt...

Byye!! :D :*

Comments

Be glad to write me a comment!

Your name:
Want me to remember your name?

Your E-mail(I won't publish it):

Your blog:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0