På dåligt humör...

är så himla irriterad på vissa personer...
Man går omkring, hoppas och mår dåligt. Då är allt bra. Då kan man leka med mina känslor.
Ni vet, jag är ju bara en tjej. En tjej utan känslor.
Sedan när jag, efter 15 års längtan, äntligen finner det jag söker så duger man inte till längre.
Det finns alltid något man kan reta sig på, klaga på mig om.
Ytliga saker! Man får inte ha något privatlig nu för tiden.
Sluta bry er! hitta något bättre som ni kan klaga på. Ni förstör bara allt!
När man äntligen får veta vad lycka är så förstörs allt. På grund av er.
Ni, dom där små och irriterande sakerna som följer med en hela livet ut.
Ett enda ord kan förstöra så mycket! Varför är det så?
Man lägger allt så tätt intill sig, för att det inte ska komma loss och visa sig för omgivningen.
Man mår dåligt inui, men man försöker dölja allt. Man gömmer sig bakom en mask.
Man vågar inte visa sitt yttre. Och, jag vill inte verka som en som hatar män, men det är deras fel!
Helt och hållet! Förlåt mig, men det är en sann sak! Alla killar är inte såna, men de flesta!
Väldtäkter. Har ni någonsin hört talas om en kvinna som våldtar? Sexuella övergrepp.
Har ni hört talas om en tjej som utför sexuella övergrepp på en kille? Knivslagsmål, rån, övergrepp, mord, allt annat våld.
Kvinnor? Skulle inte tro det. Mobbning då? Okej, det förekommer att kvinnor också mobbas.
Men killar och tjejers anledning till mobbning är helt annorlunda. Killar mobbas för att verka coola.
För att få en högre status bland sina vänner. Tjejer gör det för att kränka.
Dom vill att andra ska känna sig svaga, så att dom själva kan verka bättre.
Båda sätten är hemska. Jag har blivit utsatt för båda, jag vet hur det känns...
Men killarnas sätt är mycket mer kränkande. Som den kommentaren jag fick innan idag;
"Är du och jens ihop?!?! HALLÅ?? Tjejen?? Är ni det?" NEJ VI ÄR INTE TSMS!
jaha, så en kille får umgås med en tjej, men en tjej får inte umgås med en kille?
Alla vet att när en kille umgås med en tjej försöker han bara få en sak av henne.
En sak som hela denna texten bygger på - sex. Rena känslor. Bara för att det är så lägg att njuta, så har många gjort det till en tillfredsställelse.
Många killar tänker på det som ett sätt att komma upp i rang bland sina kompisar.
Tjejer ser på det som känslor. Tjejen litar helt på killen, killen vill bara verka grym.
Som jag hörde en gång. "Om en nyckel kan öppna många lås är det en bra nyckel. Om ett lås kan öppnas av många nycklar är det ett dåligt lås."
Detta var faktiskt sagt av den jag absolut inte trodde skulle säga det. En person som jag hatar idag.
En sån här typisk, kill-kille... Som jag förklarat här ovan. Men tyvärr så har han rätt.
Och det är på grund av denna sexistiska syn som kilalr har idag. Okej, jag har snuskig humor.
DET BETYDER INTE ATT JAG VILL HA SEX MED ALLA! Usch, har svårt för o hålla tillbaka tårarna nu...
Tyvärr är det så här jag har blivit uppväxt. Om man tittar på tvn, en massa halvnakna tjejer överallt, och alla killarna med kläder på. Kvinnomisshandel, som om det vore en vardagshändelse.
Normalt?!?!?!!?!? Vi lär de små att tjejerna är sexobjekt, är till för att tillfredsställa killen!
Kvinnan har ingen talan! Så enkelt är det! Förlåt, men jag gråter faktiskt nu!
Men, tack så JÄVLA mycket, ni killar! Att ni inte kan fatta att vi är tjejer, människor, med känslor!
Vi bryr oss faktiskt om er killar! FAN FÖR ER!

Comments
Commented by: Mollie

Sant... Idiotiskt... Sant...



Älskar dig <3

2010-05-03 @ 17:26:13
URL: http://ghostangel.blogg.se/

Be glad to write me a comment!

Your name:
Want me to remember your name?

Your E-mail(I won't publish it):

Your blog:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0