Strandsatt - del 1

Jag har alltid hört hemma i skogen. Varje dag var jag och sprang i skogen med vår hund, Freedom. Han var en border collie. Han hade en ovanlig täckning. Vanliga border collies var vanligtvis bara färgade på vissa ställen av kroppen, resten var vitt. Freedom han var vit, ljusbrun och svart, allt i en enda röra. Nästan som camouflage. Jag, däremot, var ljust blond. Mitt hår var långt, rakt och glansigt. Egentligen var mitt hår ljusbrunt, och väldigt lockigt.

   Mina ögon var nötbruna, och jag såg inte så dålig ut. Jag sminkade mig ganska mycket, men egentligen var det inte nödvändigt. Mina händer var vackert formade, mina fingrar var långa och smala. Mina naglar var starka och växte i en vacker och naturlig form. Min mage var väldigt platt, många var så avundsjuk på min mage. Jag hade inte så stora bröst, men midja hade jag. Killarna tyckte att jag hade en urläcker rumpa. Inte för liten, inte för stor.

   Mina ben var långa och smala, men inte som tandpetare. Jag hade benmuskler, och det syntes. Jag hade däremot väldigt små fötter. Jag var snart 16, men hade bara skostorlek 34. Många tjejer i min klass hade runt 39-42. Jag skulle börja i högstadiet till hösten, och jag slutade snart nian.

   Jag var ganska populär, men jag behövde inte göra så mycket för att vara det heller. Jag var mig själv. Jag sa och gjorde som jag kände, och jag var vänlig. Det gick bra för mig i skolan, och jag skulle börja på ett läkargymnasie. Jag hade alltid velat hjälpa folk. Jag tog även bra hand om mig själv och jag älskade att vara ute, vare sig det regnade, snöade, blåste, åskade eller om solen sken. Jag var alltid antingen i skogen eller vid hamnen. I hamnen var det perfekt sikt ut i havet, och jag brukade försöka fånga fiskarna som ivrigt simmade omkring. Jag använde mig av allt från fiskespö till pinnar och stenar. Jag hade alltid haft en rolig känsla att det skulle hjälpa mig någon dag, och det hade jag alldelles rätt i.

   I skogen sprang jag alltid. Jag hade ganska bra kondition. Den enda Freedom verkligen lydde var mig. Varken min mamma, min pappa eller min storebror hade lika bra pli på honom som jag hade. De kunde helt enkelt inte lita på honom. Jag visste att han hellre skulle hoppa från en byggnad än att inte lyssna på mina order. Jag tog alltid med honom på roliga utflykter och jag spenderade mycket tid med honom, vi var nästan som två syskon. Vi var allra bästa vänner och jag brukade berätta hemlisar och känslor för honom. Jag visste innerst inne att han förstod vad jag sa, och att han alltid stod vid min sida.

   Jag och min mormor planerade en båtutflykt till sommaren, bara jag och hon. Jag insisterade på att ta Freedom med mig, och det gick hon mycket väl med på. Vi skulle sticka så snart jag slutat skolan.

   Jag har aldrig varit riktigt bra på att springa. Det gick fotledsproblem i släkten. Efter några meters snabbt springande så gjorde det så himla ont i fotlederna att jag höll på att trilla omkull. Jag var ofta i skogen och försökte öva upp detta, men det gick inte. Jag sprang så gott det gick.


Comments

Be glad to write me a comment!

Your name:
Want me to remember your name?

Your E-mail(I won't publish it):

Your blog:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0