Dag 1, om mig

Mitt namn är som sagt Erika Esra Nordkvist. Jag är en fjärdedels turk från min pappas sida, annars är jag mestadels svensk. Jag föddes och växte upp i Kristianstad. Min mamma och pappa skiljde sig när jag var ca sex år gammal. Pappa var ofta otrogen mot mamma, och var sällan med oss.

Mamma och jag bodde istället ensamma i Näsby. Jag träffade fortfarande min pappa, men bara på helgerna då han var oansvarig och alltid lämnade mig för sent till skolan. Pappa fick en massa nya partners, men få som jag verkligen gillade, medan mamma nöjde sig med mig. Hon fick också få nya partners, men fel.

Jag gick på Gamlegårdsskolan till femte klass. Jag blev mobbad, och sökte in till Montessoriskolan. När vi skulle börja sexan så kom jag in. Dock så blev jag även där mobbad, och efter nästan ett år så vägrade jag gå till skolan, och mamma fick ringa Fröknegårdsskolan (skolan som jag egentligen skulle börjat på)

Jag började på Fröknegården och mådde riktigt bra. Jag gick i samma klass som min barndomskompis Robin, och vi fjantade mest runt om dagarna. Snart fick jag nya kompisar, Anita och Bojana. De fick mig att börja prata och umgås med en rad nya människor, och vi var snart bästa vänner.

I början på nian fick mamma en ny kille, Tobbe. Han bodde i Olofström, och mamma flyttade dit. Jag bodde hos pappa, men efter ungefär en månad så upptäcker jag att jag verkligen inte kan bo hos honom. Jag flyttar då hem till mamma och Tobbe, och börjar på Högavångsskolan där.

Jag träffar Mollie. I min nya klass blir jag inte mobbad, men jag känner ändå inte samma samhörighet till mina klasskompisar som jag gjort på Frökne. Mollie introcducerade mig för en rad nya kompisar, och snart fick hon mig till att börja gå på ungdomsmöten i kyrkan. Där träffar jag fler underbara människor.

Jag och Mollie söker in till NV programmet på Väggaskolan i Karlshamn innan vi slutar nian. På sommarlovet händer också ganska mycket. Jag går på Mollies släktfest på midsommarafton, och där träffar jag hennes näst näst näst näst näst.... något.... kusin Dennis. Vi börjar prata ganska mycket, och inom en vecka så är vi ett par.

Skolan börjar igen, allt fortsätter som vanligt. På nyårsafton så förlovar jag och Dennis oss, och firar på ännu en av Mollies fester. Några månader senare vänds hela mitt liv upp och ned. Jag går omkring och mår dåligt länge och skakar. Jag och Dennis bråkar om det, och gör slut.

Nu har jag börjat prata med psykologer, och börjar bearbeta det. Ca en månad efter att jag och Dennis gjort slut så blir jag och klasskompisen Simon ett par, då jag under hela gymnasietiden tyckt om honom. Vi är med varandra nästan hela sommaren, och när han åker iväg på en familjesemester i tre veckor så gör jag inget annat än att sitta hemma framför datorn och sakna honom.

Nu börjar jag skriva en berättelse. Jag har alltid haft en vild och kreativ fantasi, men jag har aldrig uttryckt det på ett så seriöst sätt. Jag skickar den till alla mina kompisar, och ber om deras åsikter. Jag pratar även med min nya kompis Nahed om hur min berättelse hade passat som en film. På dessa tre veckorna hinner jag skriva 50 datorskrivna sidor.

Det nya skolåret börjar, och jag fortsätter med det jag brukar. I slutet på November flyttar jag in hos min morbror Rickard i Sölvesborg. Just nu bor jag tillfälligt hos min mamma, då hon är sjukskriven.


Comments

Be glad to write me a comment!

Your name:
Want me to remember your name?

Your E-mail(I won't publish it):

Your blog:

Your comment:

Trackback
RSS 2.0